Rozhodně se nesnížím na Vaši úroveň diskuze. Pokud jste četl pořádně, nezastával jsem se památkářů a ohledně úředního postupu nutného pro realizaci rekonstrukce nejsme v rozporu. Jen jsem zdůrazňoval fakt, že pokud chci něco rekonstruovat, tak do doby, než tak budu moci učinit, provedu alespoň minimální opatření zabraňující totální devastaci objektu!!!! Předpokládal jsem, že jste člověk, se kterým se dá na slušné úrovni diskutovat ačkoliv máme evidentně na některé věci odlišné názory. Bohužel jsem se mýlil, s lidmi používajícími místo argumentů urážky nemá diskuze opravdu smysl. Přesto přeji vše dobré!
Petrova bouda v Krkonoších vyhořela
Petrova bouda, lidově Petrovka a dříve také německy Peterbaude se nacházela ve středních Krkonoších v katastru obce Špindlerův Mlýn čp. 89, v nadmořské výšce 1288 m. n. m. Stála jen pár set metrů od státní hranice s Polskem a nedaleko jedné z nejznámějších hřebenových tras, červeně značené Cesty česko-polského přátelství. Petrova bouda byla ještě 31.7. 2011 společně s Labskou boudou a Martinovou boudou nejvýše položeným obydlím ve Špindlerově mlýně. Petrova bouda má za sebou úžasnou historií s tisíci spokojenými hosty.

Úvod k Petrově boudě je psán v minulosti, protože dne 1.8. 2011 Petrova bouda vyhořela do základů a s ní i 200 let historie. Na krkonošské hřebeny tato dominanta jistě bezesporu patřila. Mnozí z vás na boudu v dobrém vzpomínají a určitě tam každý z vás zažil mnoho hezkých chvil ať už jste na boudě byli ubytovaní nebo jste jen šli kolem a posadili se a dali si nějaké občerstvení. V současné době je celý komplex Petrovy boudy v troskách po požáru a majitel, společnost Snowy Chalet, zvažuje její rekonstrukci.
Více o požáru a o posledních dnech Petrovy boudy se dočtete v sekci Konec Petrovy boudy.
Krkonoššské boudy
Pokud chcete sledovat osudy dalších Krkonošských bud, doporučuji vám navštívit web www.krkonosskeboudy.cz
Diskusní téma: Petrova bouda
Re: Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě
Petr | 04.08.2011
Slušně se dá diskutovat pouze v rovině faktu a korektních a věcných argumentů, Ne na základě demagogie a ohýbání reality. Vedoucí PU v Krkonošších včera potvrdil, že majitel neměl povolení, tudíž nemohl nic začít opravovat - ani přípravné práce. Jediné co mohl, bylo objekt zajistit. Jenže jak zajistit objekt přes 2km od silnice a nepoškodit ho ?? To tam měl ubytovat podle vás správce ??? To je hloupost a Vy jste ji tady napsal. Vyjadnávání trvá už 4 roky a on bude platit hlídače ??? Vy by jste ho platil ??? Napište konkrétně jak by jste tuto boudu "zakonzervoval" před rekonstrukcí a zajistil, aby tam nikdo nevlezl.
Re: Re: Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě
Honza z Mostu | 05.08.2011
Věcnost diskuze jste porušil Vy! Samozřejmě, že pokud bych vlastnil JAKÝKOLIV objekt, se kterým bych měl nějaký záměr, bylo by mým zájmem zajistit nejlepším možným způsobem minimálně zabránění devastaci a eliminovat možné škody. Pokud by bylo v dané situaci adekvátním postupem "platit hlídače", pak ano, platil bych ho. Vy jste evidentně jiného názoru. Stejně jako byl majitel Petrovky. I proto dopadla Petrovka jak dopadla!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě
Petr | 05.08.2011
Možná právě proto je majitel Petrovky multimilionář a vy jím rozhodně nejste. Stačí si vzít kalkulačku a začít počítat. Hlídač - cca 15000Kč/měsíc čistého je za ty 4 roky 720 000Kč bez sociálního a zdravotního, takže i s těmito odvody je to hrubě přes meloun, které by majitel vyhodil oknem. Kde je vytápění aspoň části budovy a další náklydy s tím spojené. Takže Vámi navrhované opatření by ho stálo 2 miliony, ale on je někde taky musí vydělat. On je nedostane od zaměstnavatele. Honzo z Mostu, Vy nejspíš budete čistokrevný zaměstnanec, který má ve všem jasno. Podnikatelé jsou zloději, blbci a podvodníci, kdežto zaměstnanci jsou čestní a chytří lidé. Jen je velká škoda, že všichni tito chytří a čestní lidé neseberou odvahu, nezažádají o ŽL a nezačnou podnikat. To by se hned naše republika posunula o notný kus dopředu. Jenže ono se spíš jedná o to, že jsou to pouze chytří teoretici, ale prakticky podnikatelsky nepoužitelní. A Váš návrh zajištění tohoto objektu je toho jasný důkaz. Vy by jste s tímto přístupem skončil podnikání v osobním bankrotu.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě
Honza z Mostu | 05.08.2011
Respektuji Vaše vidění světa, které je odlišné od mého. Jen nechápu, z čeho vyvozujete bludy, které o mne píšete. Já si podnikatelů nesmírně vážím. Jsem přesvědčen, že drtivá většina z nich jsou slušní lidé a jejich poctivou prací již bylo obnoveno mnoho z toho, co bylo za starého režimu dlouhodobě devastováno. Právě proto, že znám ze svého okolí příklady několika podnikatelů, kteří koupili objekty v hrozném stavu s cílem vrátit jim někdejší slávu, si dovoluji tvrdit, co tvrdím. Např. podnikatel, který koupil jeden zdevastovaný hotel v Krušných horách investoval několik let do ostrahy objektu právě do doby, než zajistil potřebná povolení pro rekonstrukci. Ve výsledku se mu to vyplatilo, jelikož objekt nespadl úplně, nebyl rozkraden a náklady na následnou rekonstrukci byly podstatně nižší. Vycházím tedy ze znalosti obdobných příkladů. Petrovka v roce 2008 vyžadovala rekonstrukce v řádech mnoha milionů, Petrovka v roce 2011 byla nezrekonstruovatelná.
V čem se lišíme zásadně je to, že odmítám vidět celý svět pouze v číslech - do projektu Petrovy boudy jakožto podnikatelského záměru bych skutečně nešel - že by se na Petrovce určitě nedalo zbohatnout už jsem tu psal. Do projektu Petrovy boudy jakožto neziskového projektu revitalizace a provozování kulturní památky ano. Znám organizace, které se pustily do rekonstrukcí různých historických staveb, železničních tratí apod. s vědomím toho, že nikdo z organizace na tomto projektu nikdy nic nevydělá. Řada těchto lidí pracuje nebo i podniká v jiné oblasti a těmto aktivitám se věnují ve svém volném čase a ZADARMO. Chápu, že Vám zase může připadat divné, že někdo něco dělá zadarmo. Já pracuji zdarma ve svém volném čase pro několik organizací občanské společnosti. Pokud by pan podnikatel na Petrově boudě sháněl dobrovolníky, kteří by mu pomohli s jeho údajným projektem na opravu chátrající Petrovy boudy, určitě bych se přihlásil. A myslím, že bych mu dokázal vytvořit účinnou kampaň a získat dostatek vhodných dobrovolníků z Čech i ze zahraničí. V tom si troufnu říci se umím pohybovat lépe než leckterý podnikatel. A udělal bych to pro záchranu Petrovy boudy zadarmo.
Jsem přesvědčen, že veřejný, soukromý a občanský sektor se vzájemně potřebují a těžko mohou existovat jeden bez druhého a vzájemně uměle vytvářené nevraživosti považuji za neopodstatněné!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě
Petr | 05.08.2011
V tom případě je Váš první příspěvek ze 4.8.2011 v naprostém rozporu s tím, co jste tady napsal dnes.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě
levap | 05.08.2011
Vy si myslíte , že nejsou i jiné možnosti.To byste koukal jak se dnes takzvaně perou prachy.Z jiné činnosti získané.Je to všude kolem nás ale většinou velmi málo prokazatelné.Stačí zapnout televizi v 19:00.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě
Honza z Mostu | 05.08.2011
Teď opravdu nevím, kde vidíte rozpor. Kritizoval jsem jednoho konkrétního podnikatele (a trochu ironicky jsem si rýpl do faktu, že právě on získal v minulosti prestižní ocenění "podnikatel roku"). Nemám obecně rád, když člověk dostane nějakou nálepku a na základě ní je posuzován dříve, než stihne cokoliv udělat (ať už se jedná o podnikatele, úředníka, učitele, lékaře,...).
Nekritizoval jsem tohoto člověka za to, že je podnikatel, ale za výsledek jeho podnikatelské činnosti. Je mi jasné, že každý další podnikatel, který do hor přijde to bude mít teď zase o něco těžší (obzvláště bude-li z Prahy), bude na něj nazíráno s obavami, aby to nebyl další "snowy chalet". To samozřejmě nemám rád, lidé by se měli hodnotit na základě činů, nikoliv na základě způsobu obživy nebo adresy bydliště.
Takže viděl-li jste v tomto nějaký rozpor, není tam. Má slova se vztahovala k jednomu člověku a jeho firmě, nikoliv k podnikatelům jako takovým!
Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě
BeastDemon | 07.08.2011
Co to tu plácáte? Vyjednával už 4 roky? 1) vlastní to pokud vím od roku 2008, 2) památkáři sami majiteli vyhrožovali 2 milionovou pokutou, která by jej postihla teď v září, protože do té doby, měl boudu zrekontruovat!!! Což nedělal a ten požár se mu náramně hodil. 3) Památkáři můžou udělat 2 hezké věci, které mají v plánu...3a) torzo Petrovy boudy zůstane jako památka a nic se tam stavět nového nebude, 3b) Můžou nařídit postavit přesnou maketu Petrovy boudy!!!
Myslím si, že památkáři taky ví oč tu jde a celou dobu šlo a myslím si že pan majitel bude pěkně cálovat!!!
Re: Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě
Lyžník | 07.08.2011
Neplácá, má pravdu. V televizi to potvrdil jeden z památkářů. Viděl jsem tu reportáž na vlasní oči. Ta pokuta měla být za nezabezpečení objektu a s rekonstrukcí neměla nic společného. Památkáři se opravdu k vydání povolení moc neměli. To zabezpečení nešlo zvládnou tříve, protože tam neměl v zimě jak dopravit materiál. Až se tam bylo možné dostat, tak to zabednil těma OSB deskama, ale jak vidno, bylo to k ničemu.
Re: Re: Re: Re: Re: Boží mlýny melou pomalu, ale jistě
BeastDemon | 07.08.2011
Takže, Vy taky zjevně o tom moc nevíte. Jeden z důkazů je například zde: http://www.novinky.cz/domaci/241036-ruiny-vyhorele-petrovy-boudy-maji-sanci-zustat-mezi-pamatkami.html
Já jsme říkal pravdu, jsme zvědavý jak dopadne vyšetřování. A kdepak pan podnikatel vlastně je?
Názor posledního návštěvníka
Radim | 02.08.2011
příspěvek do diskuse na idnes napsal jaroslav-s
11.3.2011 0:45
Pravda o Petrově boudě
Jsem poslední platící zákazník Petrovy boudy.S končícím personálem jsem strávil poslední věčer před zavřením - jejich slova byla více než výmluvná - boudu vlastní pražský blbeček , co tam chce udělat apartmány a má problém s památkáři.
Památkáři chtěli zachovat skuečně ojedinělý interiér , což panu podniateli nesedí s jeho zájmy.Výnos z apartmánů pan blbeček odhaduje na cca 80mil/kč.Jde o to , že v podstatě na tento projekt potřebuje boudu zbourat!!!
Pro infantilní diskutující - takhle bouda existovala takřka 200 let - přežila 2 světové války , přežila komunisty a nepřežila tuhle podnikatelskou chátru !!!
Bouda šla provozovat i nadále , ale rychlý prachy jsou rychlý prachy - to je pravý důvod zničení tohoto skvostu krkonoš.
Zdroj: http://cestovani.idnes.cz/diskuse.aspx?iddiskuse=A110217_210701_hradec-zpravy_klu
Re: Názor posledního návštěvníka
Lmn | 04.08.2011
Petrovku nevlastní jeden subjekt. Petrovku vlastni jedinec + mimo jiné (nepřehledné s.r.o.čka) akciovka... ve které je teď většinovým vlastníkem jistý borec (Ing.) z Prahy, jenž jednorázově navýšil majetek o 179 milionů Kč.
Re: Re: Názor posledního návštěvníka
PPT | 04.08.2011
Petrovku vlastní jeden subjekt - Snowy Chalet s.r.o.
Re: Názor posledního návštěvníka
Petr | 04.08.2011
Pane Vy jste lhář, jakého snad v čechách druhého není. Nejste náhodou nějaký diskusní Jekktal ???
Re: Re: Názor posledního návštěvníka
Eva | 04.08.2011
Z čeho usuzujete, že je lhář? Vy jste tam s ním byl taky?
Re: Re: Re: Názor posledního návštěvníka
Petr | 04.08.2011
Apartmány se tam nikdy stavět nebudou, takže lže. Majitel už 4 roky vyjednává o zbourání nepůvodní 3 budovy a o rekonstrukci těch zbývajících 2, včetně jejich snížení o 1 patro. Je to asi 2 měsíce nazpět, kdy se s památkáři majitel defakto domluvil, jen se ještě jednalo o pár detailech. Včera to potvrdil v televizi i šéf PU v Krkonoších. Tím pádem je to lhář, protože mu nikdo z personálu nemohl říc, že tam budou apartmány. Ty by tam nikdo ani nemohl postavit, protože by je nikdo nekoupil. On tam totiž není přístup, není tam sjezdovka, nejsou tam trasy a je to v 1 zoně NP, kde si bez povolení KRNAPu nikdo ani neuprdne. Natož, aby stavěl apartmány.
Re: Re: Re: Re: Názor posledního návštěvníka
Pavel | 05.08.2011
by mě zajímalo, kdo by v boudě pobýval, není tam přístup, nejsou tam trasy, ani sjezdovky...
Re: Re: Re: Re: Re: Názor posledního návštěvníka
Petr | 05.08.2011
Pobýval by tam turista. Apartmány si lidi kupují místo chaty. Turista přijde, přespí a jde dál. Majitel apartmánu přijede a je tam třeba týden. Ještě mám pokračovat ???
Re: Názor posledního návštěvníka
Jirka | 05.08.2011
Tak na tohle nemohu rici ani pul slova. Petrovka fungovala pres 200 let a fungovat mohla dal. Samozrejme potrebovala dat do poradku a situace se za tu dobu zmenila,ale byla provozuschopna. Maximalne souhlasim z prispevkem
Další křížek
Kivi | 02.08.2011
Myslím, že na další léta je jasné, že místo Petrovky budou jen sutiny nebo základová deska stejně jako to bylo důležitými boudami (Obří bouda, Liščí bouda, Bobí bouda, Česká bouda za chvíli i Sokolská bouda...), časem zmizí a zůstane jen neprodejný pozemek. S Krnapem, což je polozločinecká postkomunistická organizace, se dohodnout prostě nedá, protože by "svoje" hory nejraději oplotili a pustili tam jen své kámoše...
Re: Další křížek
Roman | 02.08.2011
Jo, tak jak píšete o KRNAPu, tak s Váma plně souhlasím! To co kolikrát vyvádějí, je do nebe volající! Oni tam dělají problémy proto aby něco dělali!
Re: Protest ministerstvo kultury
Janishka | 02.08.2011
Jsem pro formu protestu, jako tomu bylo u rozhodnutí o zbourání domu na Václavském náměstí a postavení tam skleneného monstra :-( http://www.zastarouprahu.cz/protest/index.php. Prostesty a demonstrace až se nad tím úřednící na ministrerstvu kultury zamysleli a obnovili řízení. Musíme zachránit osud ostatních boud. Nerada bych se dočetla, že stejný osud postihl i Sokolskou boudu :-(
Re: Další křížek
Václav | 02.08.2011
Ty jseš asi jeden z těch dalších pražských blbečků, kteří by v Krkonoších nejraději postavili obrovské sídliště a čekali jaké prachy jim to vynese.
Obnova!
Roman | 02.08.2011
Proč by nešla Petrova bouda obnovit?! Podívejte se na Dvoračky, taky je obnovily.
Re: Obnova!
Janishka | 02.08.2011
Dvoračky pěkně obnovili, ale jak dopadla Davidova bouda :-( Apartmány za 6 - 8 mega a ještě si dá firma do fotogalerie fotky starý boudy :-( to je přece úplně o něčem jiným, to byla úplně jiná architektura http://www.davidovy-boudy.cz/fotogalerie.
Re: Obnova!
Radim | 02.08.2011
Nejde obnovit jednoduše proto, že na to nejsou peníze. Provoz byl ztrátový, peníze by musel do boudy dávat někdo z lásky nebo stát v rámci péče o památky. Nikdo takový se ovšem nenašel. Úřad byl ochoten místo peněz dát majiteli pokutu. Kde by na to učitel autoškoly a jeho stejně nemajetný společník vzali?
Petrovka vs. Špindlerovka
Honza | 02.08.2011
Mimochodem Špindlerovku po požáru taky zrekonstruovali,ale podívejte se kolik tam stojí nocleh a jídlo.Steré časy se spoustou turistů a přeplněnou jídelnou na Luční se už nikdy nevrátí,bohužel.
Re: Petrovka vs. Špindlerovka
peca | 02.08.2011
ano, je to tak... :o(( Lepší spát hromadně v jedné místnosti, než mít samostatný pokoj s barem a zlatou toaletou
Neznáte jinou boudu v podobné situaci ?
Horal | 02.08.2011
Třeba by se ještě dala zachránit. Petrovce už nepomužeme.